خوشبوترین گل‌های دنیا

دسته بندی : مجله گل و گیاه

در ادامه این مقاله میخواهم خوشبوترین گل‌های دنیا و خوشبوترین گل‌های آپارتمانی مناسب نگهداری در شهر و باغچه ها را را به شما معرفی کنیم .شهرها همه‌جا را گرفته‌اند، و خاکستری‌ها همه جای شهر را اشغال کرده‌اند. هر طرف را که نگاه می‌کنی، جز رد سیمان و آهن پیدا نمی‌کنی. شاید شما هم یک‌وقت‌هایی از خودتان بپرسید، ” سیمان شهر را گرفته است؛ یا شهر سیمان را؟ “بعدش احتمالاً دلتان به حال شهر بسوزد. بین نمی‌دانم چند وجب اسفالت از پایین و چند صد متر دود از بالا، نمی‌تواند تکان بخورد. سیمان‌های سرد، دوست‌داشتنی به نظر نمی‌رسند. حداقل آن‌قدر دوست‌داشتنی به نظر نمی‌رسند که شهر دلش بخواهد دوستی آن ها را بچسبد و ول نکند. شرایط بیشتر شبیه به این است که سیمان و دیگر چیزهای خاکستری، یک روز شهر را خفت گیرکرده باشند و دیگر هم ولش نکرده باشند.

هر بار که در خیابان‌ها قدم می‌زنم؛ احساس می‌کنم یک جنگل سوخته در زیر پاهایم است. تصور می‌کنم که یک روز این جنگل دوباره زنده می‌شود؛ اسفالت معابر را در هم می‌شکند و رشد می‌کند، آن‌قدر رشد می‌کند تا دودهای ماشین‌آلات و کارخانه‌ها، در بین شاخه‌های درختانش گم بشوند. وقتی از کنار یک باغچه، گلخانه یا گل‌فروشی رد می‌شوم؛ زمانی است که این فکرهای عجیب و غریبم اوج می‌گیرند. این کاری است که فکر به گل‌ها و رایحه‌شان با من می‌کند. مطمئناً من تنها نیستم و افراد زیادی هستند که وقتی از کنار یک باغچه رد می‌شوند؛ خوشبوترین گل‌های باغچه، آن ها را در عمیق‌ترین رؤیاهایشان فرو می‌برند. گل‌های خوشبوی آپارتمانی را شاید بتوان آخرین سنگر حیات طبیعی در شهر دانست. در ادامه این متن با من باشید تا خوشبوترین گل‌های دنیا و خوشبوترین گل‌های آپارتمانی مناسب نگهداری در شهر را به شما معرفی کنم.

یکی از خوشبوترین گل‌ها ی دنیا نرگس

گل نرگس را شاید بتوان خوشبوترین گل دنیا دانست. این گل زرد و سفید، در فصل سرما می‌روید. هرسال از اوایل آذر تا اواخر اسفند، فصل گل دادن نرگس و صف بستن آدم‌ها جلوی گل‌فروشی، برای خریدن آن است. این گل سرما، عطر شدیدی دارد. اگر در یک روز سرد دی‌ماه، قبل از برگشتن به خانه یک دسته نرگس بخرید؛ در تاکسی، هنگامی که شال‌گردنتان را پایین می‌کشید؛ می‌توانید رایحه نرگس را در کل فضا حس کنید. نرگس بخشنده‌تر از آن است که رایحه خوشش را تنها برای گلبرگ‌هایش نگه دارد؛ نرگس را در هر اتاقی که بگذارید؛ کل فضای آن اتاق را از عطر خوش و شیرینش پر می‌کند.

نرگس را می‌توانید در یک خاک سبک، توی یک گلدان بکارید و در شهر نگه دارید. این گل زیبا و خوشبو می‌تواند حال و هوای خانه شما را کاملاً عوض کند.

گل رز

رز، شناخته‌شده‌ترین گل دنیاست. حتی کسانی که نمی‌توانند فرق درخت پرتقال با گل میخک را تشخیص دهند؛ به‌خوبی گل رز را می‌شناسند. گل رز، از یک جایی که تنها خدا می‌کند کجا، تبدیل به نمادی برای عشق و عنصری برای ردوبدل کردن بین عشاق شد. این گل که امروزه در سراسر جهان نماد عشق است، به طور طبیعی در رنگ‌ها سفید، صورتی، زرد و قرمز می‌روید. شاید برای شما جالب باشد بدنید گل رز عنوان بی‌شماری دارد و حتی گل محمدی، یکی از انواع آن و یکی از خوشبوترین گل‌های رز جهان حساب می‌شود.

رز را تقریباً هرکجا که بکاری و هر فصلی که باشد، سبز می‌شود و می‌روید. میانه بیشتر انواع این گل، با بهار و تابستان بهتر است اما بسیاری از انواع آن در فصل‌های سرد هم می‌رویند. در ایران امروز تقریباً باغچه عمومی در هیچ کجای شهر وجود ندارد که خالی از رز باشد و یک باغبان نگران در نزدیکی‌اش پرسه نزند.

می‌توانید امتحانی یک روز ساعت شش صبح سری به یک پارک بزنید و قصد کنید که یک شاخه رز از آنجا بردارید؛ من با شما شرط می‌بندم که قبل از آنکه دستتان به شاخه‌های رز برسد؛ صدای سوت یک باغبان را و متعاقب آن تذکر” لطفاً گل‌ها را نچینید؛ توی باغچه هم، راه نروید” می‌شنوید. باغبان‌های پارک‌ها آن‌قدر رزهایشان را دوست دارند که اگر دست خودشان بود؛ می‌دادند دورتادور رزها را دیوار بچینند تا چشم نااهلان و کودکان بازیگوش، به آن ها نیفتد. شما اگر بخواهید، می‌توانید باغبان رزهای خودتان باشید. رز ها را حتی می‌توانید در باغچه کوچک جلوی در آپارتمان با باغچه‌های کوچک داخل پارکینگ آپارتمان بکارید.

فروشگاه
حساب کاربری
سبد خرید
خانه